Passa al contingut principal

GAME BOY

El 21 d’abril de 1989, ara  fa 30 anys, va sortir al Japó la Gameboy o Dot Matrix Game. Tres mesos després va sortir al mercat Americà i un any després arribà a Europa.
Creada per la companyia nipona Nintendo i disseyada per Gunpei Yokoi ; fou la succesora de les Game & Watch; i s’esdevingué en tot un fenòmen mundial que va marcar el futur camí de la industria del videojoc.




Es varen vendre més de 118 milions d’unitats.

Sortí al mercat acompanyat del joc Tetris i del Mario Land. I al llarg de tota la seva vida ( deixà de fabricar-se el 2003) gaudí d’un catàleg de més d’un milenar de títols .

Comptà amb multitud de perifèrics però destacava la Game Boy Càmera i la Game Boy Printer.






El 1995 es presenta una revisió de la clàssica Game Boy que presentava un nou “look” amb carcasses de color . Així s’ampliava la familia amb 7 colors nous : vermell, negre, verd , blau, groc blanc i transparent; que s’afegeixen al gris clàssic. La sèrie nova s'anomenà PLAY IT LOUD




Durant la vida de la consola Game Boy es van llançar diversos redissenys, incloent Game Boy Pocket (1996) i Game Boy Light (1998; només al Japó).






La Pocket presentava millores a nivell de pantalla i un redisseny que la feia més petita i manejable. També passa d’ussar 4 piles a sols dues.

Pel que fa a la Light, sols al Japó, presentava un disseny idéntic a la Pocket pero amb una opció de llum que feia mes visible la pantalla. Aquesta fou l’unica integrant de la familia amb llum a la pantalla fins que no arribà la Advance SP.

La darrera revisió  de la consola amb el format clàssic fou la Game Boy Color 


Aquesta va sortir  el 23 d'octubre de 1998. Presentava una pantalla a Color a diferencia de les monocromàtiques anteriors.

 
La primera cosa que va fer Nintendo amb la seua nova consola, era actualitzar antics jocs de la Game Boy monocromàtica per a esta nova portàtil, es poden citar Zelda o Tetris que portaven l'afegiment "DX" i es caracteritzaven per tindre una alta paleta de colors en pantalla i en el cas de Zelda una masmorra extra. Aquesta  política la van seguir moltes llicenciatàries que tenien jocs vells en la Game Boy monocromàtica.
D'altra banda van ser llançats 230 Jocs per al Game Boy Color entre març del 1998 i novembre del 2002.


________________________________________________________________________________

Característiques del sistema original de 8 bits (DMG-001) (1989):
 ( wikipedia)
  • CPU: Z80 de 8 bits Sharp LR35902[16][17] treballant a 4,194304 MHz. Aquest processador és similar a un Intel 8080, ja que cap dels registres introduïts a la Z80 està present. No obstant això, algunes de les millores del conjunt d'instruccions del Z80 sobre el 8080, especialment la manipulació de bits, estan presents. Altres instruccions són úniques per a aquest gust particular de la CPU 8080 / Z80. El bit de paritat, la meitat de les instruccions condicionals i totes les instruccions d'entrada i sortida es van eliminar també del conjunt d'instruccions 8080. El circuit integrat també conté un generador de so integrat.
  • RAM: 8kB interns (ampliables fins a 32 kiB).
  • VRAM: 8kB interns.
  • ROM: Una CPU-Die 256b bootstrap;[18] i cartutxos de 32kB, 256kB, 512kB, 1 MB, 2 MB, 4 MB i 8 MB.
  • Energia: 6 V, 0,7 W (4 piles AA que proporcionen aproximadament 15 hores de joc).[19]
  • So: 4 canals. La GB només té un altaveu, però té sortida per auriculars amb els quals pot sentir-se so estèreo.
  • Pantalla: LCD Reflectiva amb resolució de 160x144 píxels. 2,6 polzades (66mm de diagonal).[19]
  • Quadre: ~ 59,7 frames/segon.
  • Colors: 2-bit (4 tons de «gris» (verd oliva clar/fosc)).
  • Sprites simultanis a pantalla: 40 sprites cadascun de 8x8 o 8x16 seleccionable.
  • Comunicacions: port de sèrie.
  • Dimensions: 90 mm × 148 mm × 32mm.[19]
  • Pes: 220 g[20]
  • Usuaris: fins a 4 via cable d’enllaç de jocs connectat al port de sèrie i una Game Boy amb un cartutx de joc per cada usuari.
Dades tècniques de la game Boy Color.
( wikipedia)

  • CPU: Z80 (manufacturat per Sharp) treballant a 8 MHz o 4 MHz, segons el cartutx inserit. (LR35902, un Z80 modificat a 4.194304 MHz)
  • Vídeo: 10, 32, o 56 colors simultanis en pantalla, disponibles des d'una paleta de 32000 colors
  • Sprites: 40 - 8x16, 8x8 (sprites de 4 colors, 1 sent transparent)
  • Tiles: 512 en pantalla fent ús dels 16 KB de VRAM
  • Pantalla:LCD TFT (manufacturada per Sharp) amb resolució màxima de 160x144 píxels amb 56 colors. Altres modes amb major quantitat de colors són possibles realitzant certes optimitzacions (per exemple, els 32000 colors de la paleta utilitzant una menor resolució).
  • So: 4 canals FM estèreo. La CPU LR35902 incorpora internament 4 canals analògics que poden ser mapats en l'eixida esquerra o dreta dels auriculars (encara que és estèreo, l'altaveu intern només dóna el so en mono). Se'l sol anomenar PAPU (Pseudo-Audio-Processing-Unit) pseudo perquè no és una unitat separada, però no obstant això si té circuiteria separada de la del processador.
  • Control: D-Pad de 8 direccions, botons A, B, select, i START.
  • Energia: 13 hores mitjana amb 2 bateries AA o per transformador AC-DC.
  • Compatibilitat: Cartutxos de Game Boy, Súper Game Boy, Game Boy Color.
  • DMA: compta amb dos nous modes DMA. La transferència és constant, sense importar la velocitat de la CPU. Els nous modes permeten transferir qualsevol cosa des de la Memòria ROM o la RAM cap a la VRAM a una taxa de 16 bytes per H-Blank. Açò és necessari a causa dels requeriments de la pantalla a color, i proveïx una animació més ràpida i fluida.(8 Kb)
  • Comunicacions:port sèrie amb una taxa de transferència de 512 Kbps
  • ROM: 64 Kb

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Comença aquest projecte.

Any nou, projectes nous. Fa temps que hem ronda la idea de fer un museu de la jugueta a Sóller, així que fins que es materialitzi físicament, aqui aniré posant tot el material que tenc, història i curiositats  i creant sa part virtual del museu. Qualsevol idea, aportació i consell  serà ben rebut.

EL CUB DE RUBIK'S

  Acabant el 5 x 5 de Rubik's   El cub de Rubik és un trencalosques mecànic inventat el 1974  per l'escultor i professor d'arquitectura hongarès Ernö Rubik . Originalment Ernő Rubik el va anomenar «Cub màgic», [ però va ser reanomenat a «Cub de Rubik» per Ideal Toy , qui el va comercialitzar per primera vegada.  *  El mateix any va guanyar el premi Joc de l'Any   ( Spiel des Jahres ).  * És el joc més venut del món, amb una estimació de més de 300.000.000 unitats venudes.   *   En un cub de Rubik clàssic, cada una de les sis cares està recoberta per 9 adhesius, de sis colors diferents (tradicionalment blanc, vermell, blau, taronja, verd i groc). * Normalment les cares enfrentades són:     - Blanc/groc     - Vermell/taronja     - Blau / verd * L'estructura original i més comuna és el 3 x 3 * Existeixen cubs de multitud de formes i estructures     ( CÚBICs) :  Del 1 x 1 al 33x 33  de GREG'S PUZZLES     (CUBOIDES ) Amb diferents nombres de fies i columnes.   

Sa Meva col·lecció (I). Del Pong a la Switch

Sa Meva col·lecció (I).   Del Pong a la Switch Des de sempre totes les societats han cercat formes d’entreteniment, formes de divertir-se i passar el temps. Els jocs   i les diferents formes de jugar sempre han format part important de la vida de les persones. Daus, pepes de drap, bolles de vidre i tants i tants sintemes de joc que duen entre nosaltres milers d’anys.   I com totes les coses, els jocs també han anat evolucionant amb el pas dels temps i tal vegada la major revolució en el mon del entreteniment va arribar cap als anys 50 del segle passat Alexander S.Douglas va crear una versió compuretitzada del famós “ 3 en raya”. Poc més tard ( 1958) William Higginbotham, servint-se d’un programa informàtic amb un oscil·loscopi va crear el “Tennis for Two”. Aquest fou el primer videojoc que permetia jugar un jugador contra s’altre. Aquests dos fets són considerats l’inici de l’era del videjoc, esdevenint-se aquella primigènia idea, en una industria   que actualment copa